Friidrotten var...

...rolig! Det var tre nya tränare. En tjej & två killar (eller män =P) Dom var jättesnälla, speciellt tjejen. Tror att hon hette Camilla eller nåt. Hon hade sötaste sonen som va ganska liten men han sprang o busade med alla, söt! Fast han gick på dagis i alla fall.
Vi sprang hela träningen. Började med uppvärmning = springa ett varv runt banan, stretcha lite, springa ett varv till. Och sedan lite vristövningar o lite hopp & sånt, vet inte vad det kallas =P
Jag kmr inte riktigt ihåg vad vi gjorde! Jo juste.. vi gjorde steg-för-steg sprint. Jag vet inte vad det kallas (amatör!). Men man sprang 80 meter tror jag och så började man lite långsammare och sen ska man springa snabbare o snabbare, till 100%. Sen så var det sprint med startblock. Det var 60 meter tror jag. Det gick bättre än i måndags, yaay.
Sen så skulle man starta typ lite lutande o kasta en boll (explodera sa dom) och så skulle man springa, fast utan startblock. Det var jättesvårt!
Sen så skulle man ha en hand i marken och en hand på ryggen (fast man skulle ju stå upp) och sen skulle man springa 60 meter (eller 80.. kmr inte ihåg)
NOO nu gjorde Ryssland mål på fotbollen! Pappa sitter o sörjer, haha.
Aa men i alla fall, tillbaka till ämnet =) Mellan varje sak vi gjorde så var det ju drickspaus, men jag orkar inte skriva ut det.
Sen så skulle vi springa 80 meter, 97%. Och sen vila 8 minuter. Sen skulle vi springa 120 meter, lika snabbt som innan = alltså 97% av max, och sen så vila i 12 minuter. Sen skulle man upprepa det, men jag trampa typ snett eller nåt när vi sprang 80 meter så jag kunde inte springa det sista 120 meter.
Tillslut så joggade man långsamt ett varv runt och sen stretcha lite. Slut!
Åkte tunnelbana & buss hem, duschade o nu sitter jag här =)
Var detta ett för långt inlägg? =P Hehe.. =)
Men nu ska jag göra nåt annat..

Puss på er!

Skrivet av: Emma

SPRANG DU I 120 MINUTER!? :p

2008-06-18 @ 21:48:25
URL: http://stockholmsflicka.blogg.se/
Skrivet av: Ragnaa

Nu slutar du väl inte?!

2008-06-18 @ 21:56:38
URL: http://ragnaa.blogg.se/
Skrivet av: Sockan i Nacka

Glad att du hade kul. Heja på!!!

2008-06-18 @ 22:00:25
Skrivet av: Hannah

Jag sa ju att det skulle bli kul om du bara försökte!!

2008-06-19 @ 13:47:02
URL: http://hannahsmat.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas ej på sidan)

Din URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0