Rom #1

Hejsan alla dar hemma!
Har tyvarr inte svenska bokstaver sa det e ganska svart att skriva men jag vanjer mig nog snart =)
Vi har haft jatteroligt har =D Allt ar superfint och det e sa sjukt varmt sa man haller pa att do! Det ar ca 40-45 grader varje dag och pa kvallarna ca 30-35. Sa ni kanske forstar att vi svettas en del =P

Dag nr 1: Vi akte med planet, gick upp klockan halv 3 sa vi var helt slut. Somnade en stund pa eftermiddagen och sen akte vi pa en liten "sightseeing" pa kvallen. Vi akte med familjens bil till colloseum och lite kyrkor, men vi akte bara forbi sa vi ska ga in overallt senare i veckan.

Dag nr 2: Vi segade lite pa morgonen och sen akte vi varldens jobbigaste tur till stranden. Det skulle egentligen ta ca 1,5 timme att aka dit men for oss sa tog det 4 timmar. Vi akte liksom lite vilse typ. Men vi kom till slut fram men da gick vi av for tidigt sa vi fick ga en bit.. Eller i alla fall ett par kilometer. Men vi at i alla fall lite pasta med tomatsas, mums! Sen sa kom vi fram och vattnet var jattesalt och sa fick man kallsupar hela tiden. Fast det var ju jatteskont. Fast inte sa svalkande eftersom att det var jattevarmt i vattnet ocksa. Men sen sa var vi dar ca 1-2 timmar innan vi var tvungna att aka, vi skulle ata middag med familjen. Vi at typ asmkt sa vi var supermatta och orkade knappt sta upp. Juste jag har glomt att beratta om Yolanda som ar familjens 4-ariga dotter. Hon ar jattesot och hanger efter mig hela tiden =P hehe..
Men tillbaka till amnet. Sen sa fick vi skynda oss med bilen till bussen, klockan var 4 minuter i 12 och sista bussen gick 12. Men vi hann i alla fall! Sen sa gick vi av bussen pa fel station.. Sa det blev en promenad igen pa natten.. Men sen nar vi antligen kom hem sa somnade jag bums.
Not so lyckad dag med bussturerna men lite spannande.. fast irri.

Dag nr 3 (idag): Idag sa vaknade vi ganska sent, segade hela morgonen och sen gick (5 km ca) till Catacomberna (hur det nu stavas?!) Klagade tyvarr hela vagen dit pa hur varmt det var men sen blev jag tyst nar vi traffade en amerikanska som vi gick dit med.
Juste jag maste beratta att det finns typ kranar overallt som man kan satta handen framfor vattnet sa sprutar det ut i ett annat hal! (a med prick pa) Vi drack typ 20 liter.
Vi gick pa en guidad tur med en guide som pratade engelska fast man fattade inte ett skvatt sa vi fick inte sa mkt ut av den guidade turen. Men det var ju lite coolt att se gravarna fast det var bara massa stengangar sa jag fattar inte riktigt.. hehe smart! Och det stod en skylt att man inte fick ha linne och shorts men alla hade det anda! Jag o mamma hade langkjolar och sant.. Lite udda men mamma ville "hedra" dom doda sa jag hangde pa.
Sen sa pa vagen hem sa var det massa djur som var helt svaltande. Honorna (o med prickar pa) hade typ inga fjadrar sa att man sag liksom skelettet och sa var det en hund som typ var dod (not) men jag trodde det.
Och sen gick vi hem och jag lagade varldens godaste mat "stolt" pasta med tomatsas.. hehe..
Och sen slappade vi en stund och nu sitter vi har =)

Btw mamma vill att jag ska ladda in bilderna men jag skippar det, kanske nasta internetcafe tur. Jag hittar inget usb grej och jag orkar inte borja grava bakom datan.
Vi har ett schema for vad vi ska gora hela veckan.. =D

Puss o kram hare bra!

Skrivet av: Sockan i Nacka

Jag blev jätteglad för din blogg. Hoppas fortsättningen på semestern blir lika fin. Kram.

2008-08-01 @ 23:02:13
Skrivet av: pappa

Hej gumman!!

Oj vilka äventyr redan!!..

Kramar till er båda!!

ha det så kul nu!!

P



2008-08-02 @ 00:11:23
Skrivet av: Nettan (mammas jobbarkompis)

Hej på er!



Vad härligt att höra att ni kommit fram och verkar ha det toppen. Jag är tillbaka på Öland nu - så skönt. Det var verkligen lugnt på jobbet.



Hoppas ni får en fortsatt trevlig semester i Rom!

Kram

Nettan

2008-08-02 @ 14:11:08
Skrivet av: Anneli & Isabel

Chiao bambina!!! Ni verkar ha det super! vi är hemma hos er nu och lånar datorn. Det ösregnar och vi har stått i timmar i regnet och kollat på prideparaden som typ aldrig tog slut.

hejdå hare bra :D

2008-08-02 @ 17:24:57

Skriv en kommentar:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas ej på sidan)

Din URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0